دشت مغان

دشت مغان از مکان های هست که پادشاهان تاج گزاری می کردن

دشت مغان

دشت مغان از مکان های هست که پادشاهان تاج گزاری می کردن

جاذبه های دیدنی پارس آباد

ارس آبادمغان به عنوان دومین شهرستان استان، در شمالی ترین نقطه استان اردبیل در پیشانی ایران اسلامی و در فاصله 220 کیلومتری اردبیل و در ارتفاع 20-40 متر از سطح دریا قرار دارد و با جمهوری آذربایجان حدود 100 کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی دارد.

 

 

شهرستان پارس آبادمغان، گرمترین منطقه استان اردبیل است، آب و هوای آن در تابستان ها گرم و در زمستان و سایر فصول معتدل و خنک است.

رودخانه های مهم ارس و قره سو (دره رود) در اقتصاد و کشاورزی منطقه نقش اساسی دارد و از شریان های حیاتی این شهرستان به شمار می رود.

 

 

صنایع دستی این شهرستان دارای شهرت منطقه ای و جهانی است؛ گلیم، جاجیم، خورجین، ورنی و... از مهم ترین تولیدات مردم این منطقه در حوزه صنایع دستی است.

 

عمده درآمد مردم این خطه متکی به زراعت و صنایع وابسته به آن است و حدود 33 نوع محصول کشاورزی در پارس آبادمغان کشت و تولید می شود.

 

 

قلعه اولتان (اولتان قالاسی) در 15 کیلومتری غرب پارس آباد، تپه نادری در داخل شهر اصلاندوز، رودخانه های ارس و قره سو با چشم اندازهای طبیعی و زیبا، یورت تپه سی، تپه های عودجه در 11 کیلومتری اصلاندوز و قیزیل تپه در روستای اسلام آباد، دریاچه شهرک آیت الله غفاری، تالاب تپراق کندی، جنگل ها ی طبیعی کناره های رود مرزی ارس، جزایر کوچک و اکوسیستم طبیعی و بکر حواشی ارس، باغ های مدرن میوه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، کشتزارهای گندم، جو و کلزا، مراتع و آلاچیق های عشایری از مناظر و جاذبه های طبیعی ، تاریخی و دیدنی این شهرستان به شمار می رود.

 

قلعه اولتان(اولتان قالاسی)

 

تپه نادرشاه افشار

 

باغات میوه کشت و صنعت و دامپروری مغان

 

دریاچه شهرک شهید غفاری

 

آلاچیق های عشایر دشت مغان

  • رضا صوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی